STRATEŠKI PLAN
za razdoblje: 1.1.2016. – 31.12.2018.
Suncokret, siječanj 2016.
- Uvod u strateški plan
Strateški plan nastao je na osnovu procjene potreba za izgradnjom kapaciteta udruge Suncokret – OLJIN i koji je proveden krajem 2015. Prema rezultatima procjene vanjskih stručnih procjenjivača i rukovodećeg osoblja Suncokreta, strateško planiranje pokazalo se prvo među identificiranim prioritetima udruge.
Suncokret-OLJIN ima prepoznatljivo ime, dobru reputaciju i dugoročnu lojalnost značajnog broja djelatnika i volontera. Kroz zadnjih 10 godina, Suncokret-OLJIN je dao široko priznat doprinos hrvatskom neprofitnom sektoru. Suncokret-OLJIN je u fazi tranzicije od udruge koja pruža psihosocijalnu podršku ka održivoj udruzi zasnovanoj u zajednici. Suncokret trenutno provodi više različitih programa i projekata u Gradu Zagrebu, Zagrebačkoj županiji, Sisačko-moslavačkoj, Bjelovarsko-bilogorskoj i Primorsko-goranskoj županiji, Krapinsko-zagorskoj i Karlovačkoj županiji.
Da bi uspješno prošao kroz sadašnji proces tranzicije, Suncokret-OLJIN treba strateški plan koji će dovesti do neophodnih strukturalnih promjena unutar organizacije, s revidiranom misijom i vizijom.
Zadnje strateško planiranje Suncokret je imao početkom svoga osnivanja, nakon čega se planiranje vršilo kratkoročno, u tijeku procesa rada.
Kroz proces strateškog planiranja sudionici su se osvrnuli na dostignuća i probleme udruge kroz zadnje tri godine, razmotrili očekivane trendove u Republici Hrvatskoj u naredne tri godine te s tim u vezi potrebe zajednice i moguću ulogu Suncokreta-OLJIN. U nastavku rada redefinirana je misija Suncokreta-OLJIN, identificirani su strateški pravci i ciljevi za slijedeće trogodišnje razdoblje, isplanirane su aktivnosti, korisnici i očekivani rezultati, napravljena je analiza postojećih i potrebnih resursa te je napravljen jednogodišnji operativni plan.
Kao rezultat, a sukladno očekivanjima koja su izrazili na početku, članovi radne grupe podržali su nastavak postojećih programa, prepoznavši u njima, s jedne strane odgovor na potrebe koje će postojati i u narednom periodu, a s druge strane vlastitu kompetentnost u provođenju tih programa. Strateško je planiranje pomoglo da se mnoštvo Suncokretovih aktivnosti i projekata sažme u jednostavnu misiju i tri strateška pravca, kroz koja će se pružati usluge osobama, grupama i zajednicama. Strateško planiranje nije obuhvatilo planove za upravljanje organizacijom i financijsko upravljanje budući da se planiraju radionice koje će biti ciljano posvećene tim aspektima izgradnje Suncokretovih kapaciteta.
2. Misija udruge
Misija Suncokreta-OLJIN je razvijanje snaga i potencijala djece kroz njihovo osnaživanje i educiranje, a s ciljem prevencije i tretmana neprihvatljivih oblika ponašanja u smjeru poboljšanja kvalitete življenja djeteta, pojedinaca, obitelji i zajednice.
3. Podaci o udruzi
«Suncokret» – OLJIN (u daljnjem tekstu: Suncokret) je nevladina neprofitna hrvatska organizacija osnovana 2004.Udruga provodi psiho-socijalni, odgojni i obrazovni rad te rad na razvoju zajednice i kroz to i demokratskog civilnog društva.
Suncokret provodi 12 projekata i programa u lokalnim zajednicama (označeni * u sljedećem poglavlju su oni programi koji se još uvijek provode), uključujući i područja od posebne državne skrbi.
Suncokret zasniva svoj rad s pojedincima, obiteljima, grupama i zajednicama na načelima aktivnog uključivanja i osnaživanja, podržavanja pozitivnih inicijativa, poticanja suradnje, međusobnog uvažavanja i poštivanja različitosti. Suncokret je posvećen humanističkom razvoju zajednice, osnaživanju i angažiranju građana, razvoju volonterizma i altruizma te jednakih mogućnosti za sve, bez obzira na spolne, vjerske, etničke i druge razlike.
Tijelo upravljanja Suncokretom je skupština.
U Suncokretu je trenutno zaposleno 8 radnika i oko 15 honorarnih suradnika/suradnica, pretežno stručnjaka u humanističkim djelatnostima. Godišnje se u rad uključuje oko 30 volontera/volonterki, uglavnom studenata s Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta i Studija socijalnog rada.
U Suncokretove programe godišnje se u uključi oko 3.000 korisnika različite dobi i kategorija. Procjenjuje se da je od 2004. do danas u Suncokretovim programima sudjelovalo oko 19.000 direktnih korisnika.
Dosadašnji projekti :
1. Moj izbor- zdrav izbor – projekt prevencije o drogama i svim drugim sredstvima
ovisnosti kroz očuvanje, unapređenje, promicanje zdravlja i zdravog načina življenja.
2. „Moja prava poštivanje drugih – moja odgovornost“ – projekt edukacije i informiranja djece i roditelja o dječjim pravima i odgovornostima. Provodi se s grupama učenika kroz Forum-teatar uz finalnu prezentaciju Forum-scena pred drugim učenicima, roditeljima i nastavnicima škole. Uz Forum grupe, provode se i tematske interaktivne radionice u razredima.
3. «Ni mali – ni veliki!» – projekt edukacije o psihofizičkom razvoju u razdoblju puberteta i adolescencije. Sadrži interaktivne radionice u razredima i edukativne radionice za roditelje s ciljem podizanja razine znanja, vještina i svjesnosti o psihofizičkim karakteristikama puberteta i adolescencije u svrhu jačanja identiteta i uspostavljanja kvalitetnih socijalnih odnosa
4. «0,0 je zakon» – projekt za učenike sedmih razreda s ciljem senzibilizacije, edukacije i usvajanja zdravih stilova života kod mladih. Provodi se s grupama učenika kroz Forum-teatar uz finalnu prezentaciju Forum-scena pred drugim učenicima, roditeljima i nastavnicima škole. U okviru Projekta predviđena je i aktivnost osnaživanja u prirodi uz ciljane sportsko-interaktivne sadržaje.
5. “DA i NE“, projekt interaktivnog rada u promociji i edukaciji za djelotvorne, zdrave životne izbore. Putem suradnje civilnog sektora i obrazovnih institucija, koristeći praktične interaktivne metode u edukaciji, ima za cilj podići razinu znanja i osnažiti djecu, mlade i odrasle u RH za djelotvorno donošenje odluka, za zdrave životne izbore, te ih motivirati da se aktivno i odgovorno uključe u život svoje lokalne zajednice. Provodi se kroz edukativne i interaktivne radionice sa učenicima, njihovim roditeljima i nastavnicima, Forum-teatar i aktivnosti u prirodi.
6. Isti smo –projekt afirmacija prava i informiranje mladih s invaliditetom i njihovih obitelji o postojećim pravima u RH te psihosocijalna podrška djeci i mladima koji skrbe za roditelje s invaliditetom. Provodi se s grupama učenika kroz Forum-teatar uz finalnu prezentaciju Forum-scena pred drugim učenicima, roditeljima i nastavnicima škole.
7. «Krenimo i mi» – projekt jačanje obiteljskih odnosa razvijanjem nenasilne komunikacije kao sredstva za podizanje kvalitete života u obitelji
8. „Sudjelujem!» – projekt podrške nezaposlenima roditeljima učenika, odnosi se na razvijanje osobnih resursa u periodu nezaposlenosti. Osnovni je cilj ovog projekta osnažiti nezaposlene roditelje kroz aktivnosti rada na sebi te osvještavanje i razvijanje afirmativnih životnih načela.
9. „E-kreativac…“-projekt za učenike 4. razreda osnovnih škola koji su izabrani na osnovu testiranja za potencijalnu nadarenost s cilem razvijanja samopouzdanja i emocionalnog osnaživanja.
10. „Sigurna mreža“ -projekt za edukaciju učenika kako sigurno koristiti internet i društvene mreže , kako ne bi bili zloupotrebljavani i zavarani, te kako im to ne bi ostao jedini način komunikacije. Predočavanje i informiranje unutar grupnog rada i radionica o prednostima i nedostacima te vrste komunikacije.
11. Kre-kre– projekt prevencije nasilja kroz kretanje i kreativnost
12. „ Odgoj za ljubav i nenasilje“-program prevencije i tretmana nedjelotvornih oblika ponašanja kod djece kroz promicanje suradnje i nenasilne komunikacije u osnovnim školama.
- Strateški pravci
1. Razvoj ljudskog i socijalnog kapitala (razvoj kapaciteta osoba, grupa i zajednica)
(cca. 40% udjela u ukupnim programima Suncokreta)
2. Psiho-socijalna podrška
(cca. 20% udjela u ukupnim programima Suncokreta)
3. Strukturiranje slobodnog vremena, kroz aktivnosti oko škola s djecom i roditeljima
(cca. 40% udjela u ukupnim programima Suncokreta)
4. educiranje što većeg broja mladih stručnjaka za rad s djecom i mladima, kao i njihovim roditeljima te nastavnicima
5. Organizacija konferencija na temu kretanje i kreativnost u školama i lokalnoj zajednici
6. Poticanje medija na veće praćenje zdravih stilova življenja i održivog razvoja
7. zapošljavanje tek završenih diplomaca s ERF-a i Studija za socijalni rad
5. Strateški ciljevi
STRATEŠKI CILJEVI ZA GODINU | STRATEŠKI PRAVCI | ||
1. Razvoj ljudskog i socijalnog kapitala | 2. Psihosocijalna podrška | 3. Strukturiranje slobodnog vremena | |
2016. | 1. implementacija programa edukacije u partnerstvu sa školama i visokoškolskom ustanovama
2. razvijanje i provođenje programa edukacije na različitim razinama
|
1. ispitati mogućnosti tržišnog poslovanja programa psiho-socijalnog savjetovanja
2. provođenje programa psiho-socijalnog savjetovanja i podrške prema utvrđenim potrebama
|
1. zajednice (lokalne inicijative i grupe) preuzimaju samostalno organiziranje aktivnosti za slobodno vrijeme uz podršku Suncokreta
2. organiziranje aktivnosti za slobodno vrijeme djece i provedba zdravih stilova života
|
2017. | 1. useljenje u novi prostor u Zagrebu
2. razvijanje i provođenje programa edukacije na različitim razinama
|
1. provođenje programa psiho-socijalnog savjetovanja i podrške prema utvrđenim potrebama
|
1. organiziranje aktivnosti za slobodno vrijeme kroz usvajanje zdravih stilova života
2. pripremanje zajednice za samostalno organiziranje aktivnosti za slobodno vrijeme i promoviranje zdravih stilova života
|
2018. | 1. definirani timovi i programska područja
2. izrada koncepata za edukacijske radionice po programskim područjima 3. razvijanje i provođenje programa edukacije na različitim razinama 4. priprema strategije za potpisivanje socijalnog ugovora
|
1. prepoznavanje i utvrđivanje daljnjih potreba za psiho-socijalnim savjetovanjem i podrškom
2. provođenje programa psiho-socijalnog savjetovanja i podrške |
1. organiziranje aktivnosti za slobodno vrijeme
2. pripremanje zajednice za samostalno organiziranje aktivnosti za slobodno vrijeme i promociju zdravih stilova živoata i
|
6. Korisnici
Korisnici su sve dobne skupine oba spola, pojedinci/pojedinke, skupine i zajednice bez obzira na pripadnost i obilježja.
7. Područje djelovanja
Programi i projekti provode se na području Republike Hrvatske.
8. Kako i s kim
Programi se provode kroz suradnju i partnerstva u zemlji s drugim udrugama, inicijativama i pojedincima/pojedinkama, vladom RH, lokalnom upravom i samoupravom, državnim i privatnim ustanovama. Kao i međunarodne suradnje sa srodnim udrugama.
9. Aktivnosti
Programi će se provoditi kroz slijedeće tipove aktivnosti:
- grupnim radom s djecom i mladima
- interaktivnim radionicama u razredima
- poligonskim aktivnostima oko škola i u prirodnom okruženju
- predavanja, okrugle stolove i tribine;
- edukativne, kreativne i socijalizacijske radionice;
- posredovanjem u dodjeli sredstava;
- razmjenom mladih;
- posredovanjem u volonterskom radu;
- akcijama i inicijativama u socijalnoj zajednici;
- izletima;
- individualnom psiho-socijalnom savjetovanju i podršci;
- grupnom psiho-socijalnom podrškom; posjetima i pružanjem podrške obiteljima;
- organiziranjem društvenih, kulturnih i sportskih događanja u zajednici;
- klupskim aktivnostima;
- javnim pristupom internetu
- izdavačkoj djelatnosti.
- Izložba „Muzej trenutka“
10. Očekivani rezultati
Izlazni rezultati :
- 4000 korisnika prosječno godišnje prolazi kroz različite vidove edukativno -interaktivnih radionica, od kojih će 70 % biti uključeno u kontinuiranu edukaciju (od 4 mjeseca do 1 godine);
- edukativni programi, projekti provoditi će se u prosječno 30 osnovnih, 4 srednje škole u Gradu Zagrebu i 10 škola u 5 županija u Republici Hrvatskoj.
- Oko 20 aktivnosti oko škola, i šest izleta s poligonskim aktivnostima
- minimalno 15 projekata/akcija godišnje u lokalnoj zajednici provesti će educirani pojedinci, grupe, inicijative;
- minimalno 10-15 različitih aktivnosti za slobodno vrijeme odvija se na 6 Suncokretovih lokacija i prosječno 5 ustanova u zajednici na tjednoj osnovi;
- 000 korisnika godišnje uključeno je aktivnosti za slobodno vrijeme na mjesečnoj osnovi;
- prosječno 120 sati tjedno provodi se u direktnom radu s korisnicima;
- nekoliko tisuća ljudi godišnje okupljeno je u događaje u zajednici.
Ishod i utjecaj:
- oporavak i socijalna revitalizacija zajednica od posebne državne skrbi
- mladi educirani i osnaženi za aktivno (su)djelovanje u društvu
- mladi preuzimaju inicijative u zajednici
- djeca i mladi stječu znanja i vještine koja im olakšavaju socijalne kontakte
- povećana osviještenost roditelja o važnosti njihove uloge
- nastavnici osnaženi novim znanjem i vještinama koje primjenjuju u odgojno – obrazovnom procesu
- ojačana (osnažena) trijada roditelj – dijete – nastavnik
- pojedinci osnaženi i djelotvorni u svakodnevnim životnim situacijama i problemima
- povećana ponuda sadržaja za konstruktivno i kvalitetnije provođenje slobodnog vremena
- zajednice aktivno uključene u organiziranju sadržaja slobodnog vremena
- povećana interakcija članova zajednice
- bolja povezanost civilnog i javnog sektora na svim razinama
- usvajanje zdravih stilova života,
- povećana svjesnost o zdravom okolišu i održavanje istog
- povećana kreativnost i kretalačke aktivnosti u zajednicama, te poticaj na organizacije istih iz lokalne zajednice